Our Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

KESAYANGAN KU !

Tips Memicit Jerawat !



Doktor pakar kulit sering mengingatkan kita
bahwa mmicit jerawat akan myebabkan kulit berparut
dan jerawat menjadi lebih teruk .
tapi , kadang2 ada situasi yg kita tpaksa
juak memicit jerawat kita tuh .
so , malm ni aku nak kongsi ngan
korang suma beberapa tips mudah untk mmicit jerawat .
hehe .


Pertama :
Cuci tangan sehingga bersih dgn mggunakan sabun ANTI bacteria .
bukan sabun cuci pinggan yah !
AWAS !

Kedua :
Sediakan sehelai Tuala kecil .
BUKAN tuala wanita !
hahaha .
then , basahkan tuala tersebut dgn air suam ,
letak pada bahagian yang bjerawat sekitar 4-5 minit .
:22::22::22: Air panas akan membuatkan isi jerawat naik ke permukaan kulit dan ia lebih memudahkan proses memicit jerawat .

Ketiga :
Jika jerawat tak keluar ,
cuba picit dari sisi yang bbeza . Jgn memicit dari arah atas kerana cara itu akan membuatkan dinding pori-pori pecah di bwh kulit dan menyebabkan luka atau jerawat sush untuk dihilangkan . Setelah jerawat keluar , bersihkan sekitar jerawat dgn kain yg telah dibasahkan dgn sabun khas untuk wajah .
Tapi haruss diingat , sekirannya jerawat masih degil utk keluar ,
HENTIKAN saja !!
Mungkin jerawat korang blom masak lagi .
so , korang pndai2 laa rebus atau kukus spya jerwat cpt masak yah !
kidding ! kalo korang trus nak jugak jerawat tuh kuar mybe ia akan mninggalkan parut dan kesan merah pada wajah !
so , jgn paksa okeh ?!
kalo dah bparut tuh , guna laa bio oil .
(promote skett)


p/s : hanya untuk yg bjerwat oke ! sapa2 yg bkulit halus mulus ,
bleh gak try kalo nak sgtt .
peace !




:98: SELAMAT MENCUBA :131:

www.tips-fb.com
JANGAN malu JANGAN segan LIKE SEJA

6 comments:

NARDtheNERD said...

xsuka picit jerawat..
ehehe..
:)

HonEyBuNNy said...

dulu ila suka picit jerawat....

tapi sekarang dah xdak jerawat nak picit...hehe

Hareez Haiqal ™ said...

haha~guna tuala wanita *~

amna said...

kalau jenis 'jerawat daging' tu maunya sebulan duk bertepek kalau x picit ;'(

MG said...

Muka MG byk parut pon still ada gf.. hahaha.. gurau jer.. kalau tau kesan dia awl2 lg tak picit... huhu...

aKiLah said...

haha kna bako supaya jrawat cpat masak..

Copyright@Semua Yang Tertulis Adalah Si Laila Punya